Decyzja podjęta – chcę być w ciąży!

by - listopada 15, 2017


Całkiem niedawno podjęliśmy z moim partnerem decyzję o tym, że chcemy mieć dziecko. Dlatego też postanowiłam założyć tego bloga. Będę się tutaj dzielić z Wami wszystkimi moimi obawami, spostrzeżeniami, przemyśleniami, dosłownie wszystkim co tylko z tematem ciąży i parentingu związane. Mam nadzieję, że moje wpisy będą dla Was ciekawe i inspirujące oraz że chętnie będziecie wracać na moją stronę. Mam również nadzieję, że Wy także będziecie dzielić się ze mną swoimi doświadczeniami w komentarzach, a  jeśli pojawią się z Waszej strony jakieś pytania, to również piszcie, a ja postaram się odpowiedzieć na każde najlepiej jak potrafię.

Dziś opowiem Wam z czym wiązała się decyzja o tym, że będziemy starać się o dzidziusia. Przede wszystkim z odstawieniem tabletek antykoncepcyjnych, ponieważ właśnie za pomocą tej metody zabezpieczaliśmy się z moim partnerem. Swoją ostatnią pigułkę przyjęłam dnia 8 listopada 2017 roku. Ten krok był jednak najprostszym ze wszystkich, które musiałam pokonać, aby ze spokojem móc zacząć starać się o dzidziusia. Co jeszcze spotkało mnie na drodze do szczęścia?

Po pierwsze wizyta u ginekologa. Wolałam się przebadać, skonsultować, sprawdzić, czy wszystko okej i czy bez problemu mogę zachodzić w ciążę. Na szczęście okazało się, że tak! J Otrzymałam jedynie polecenie brania kwasu foliowego od zaraz. Prosto z gabinetu udałam się więc do najbliższej apteki i zakupiłam pierwszą porcję Folika. Zdecydowałam się nie na suplement diety, ale na taki kwas foliowy, który został przebadany i zakwalifikowany jako lek. Wolę mieć 100% pewności, że będzie działał jak należy.


Kolejnym krokiem była wizyta u gastrologa oraz alergologa, ponieważ leczę się u tych specjalistów i regularnie przyjmuję lekarstwa związane z moimi dolegliwościami. Bez konsultacji z moimi lekarzami nie mogło się więc obejść. Musiałam bowiem dowiedzieć się, czy mogę nadal przyjmować te leki co dotychczas, czy może muszę je odstawić lub zamienić na inne. Gastrolog podczas ciąży zabronił mi brać te specyfiki, które brałam do tej pory, natomiast alergolog niektóre kazał odstawić, a niektóre zmienił na inne, bezpieczne w ciąży. Tak że teraz jestem już całkowicie spokojna i wiem, że bez problemu i bez obaw mogę starać się o maleństwo. Dziewczyny, jeśli leczycie się i regularnie przyjmujecie jakieś lekarstwa koniecznie skonsultujcie się z Waszymi doktorami. Jest to bardzo ważne, ponieważ naprawdę wiele lekarstw jest zakazanych podczas ciąży.

Trzymajcie za mnie kciuki!

Buziaki :* Papa! J

You May Also Like

2 komentarze

  1. Trzymam kciuki i życzę powodzenia! Ciąża i macierzyństwo do łatwych nie należą, ale za to jakie cudowne są te wydarzenia! Odmieniają całe dotychczasowe życie i nadają mu prawdziwego sensu!
    Jesteśmy z Wami i będziemy wspierać! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :* Ze wsparciem będzie na pewno o wiele łatwiej przejść przez ten trudny, ale i piękny okres :)

      Usuń